Laissez Passer לסה פסה: ציקי ציקי בנג בנג (או: לפחות תשתקו)

יום רביעי, 5 באוגוסט 2009

ציקי ציקי בנג בנג (או: לפחות תשתקו)

היום זכינו בקדימון קטן לקראת ראיון עם ציקי סלע, מפקד יחידת עוז של רשות האוכלוסין, ההגירה ומעברי הגבול, העתיד להתפרסם בימים הקרובים במעריב. עכשיו זה כבר ברור – משרד הפנים חייב בדחיפות יועץ תקשורת, שייתן לעובדיו העוסקים במלאכת הגירוש עצה קטנה, שאנחנו מוכנים לתת לו חינם אין כסף: לפחות תשתקו.

כפי שכתבנו כאן לפני כמה ימים, הקמפיין התקשורתי שמשרד הפנים מנסה להוביל מאז הקמת יחידת עוז לפני כחודש הוא כישלון טוטאלי, והשיג את האפקט ההפוך ממה שמשרד הפנים קיווה לו – התגייסות ציבורית ותקשורתית חסרת תקדים נגד מעצר וגירוש של מהגרי עבודה, ילדים ופליטים. כבר זמן רב לא הייתה לארגוני זכויות האדם העוסקים בתחום כזו עדנה בציבור ובתקשורת, ו(כמעט) הכל בזכות העבודה התקשורתית הכושלת של משרד הפנים.

כדי להסביר את הכישלון התקשורתי של משרד הפנים די לקרוא את כותרת המשנה של הקדימון לקראת הראיון עם ציקי סלע ואין צורך להוסיף מילים: "ציקי סלע, הממונה על גירוש העובדים הזרים, יורה לכל עבר. על המפגינים: 'עבריינים שיש להוקיע'. על הכוונה להפריד בין עובדים לילדיהם: 'ההיא מ'הישרדות' נפרדה מהילד שלה ל-3 חודשים'. על הפינוי בכח: 'פונה לעובדים הזרים: אם לא תצאו בטוב תצאו ברע'".

הבוקר כבר שמענו שיש מי שאומרים כי יש לפטר את ציקי סלע לאור דבריו, ואנו שואלים: מדוע לפטר את האיש הזה שעושה עבודה כה טובה בגיוס הציבור נגד מבצע המעצר והגירוש?