Laissez Passer לסה פסה: To punch a hole

יום שבת, 19 ביולי 2008

To punch a hole

בית המשפט המחוזי באמסטרדם "punched a hole" במדיניות ההגירה ההולנדית (לא מצאתי תרגום ראוי למונח החביב הזה, שמלווה את הדיווח באתרי האינטרנט). השבוע פסק, שרשויות ההגירה ההולנדיות אינן רשאיות לדרוש מאישה מרוקאית שאינה יודעת קרוא וכתוב לעבור מבחן בהולנדית כתנאי להצטרפותה לבן זוגה בהולנד. כפי שסיפרנו, "מבחן האינטגרציה" ההולנדי נועד לסנן אזרחי מדינות "לא מערביות", ובהם בעיקר את אזרחי טורקיה ומרוקו. אזרחי "מדינות מערביות" – פטורים ממנו.

גם בגרמניה עומדת האזרחות למבחן. החל מחודש ספטמבר הקרוב יאלצו המבקשים לרכוש אזרחות להיבחן, ולהשיב נכונה בתוך שעה על 17 שאלות מתוך 33 שאלות שיוצגו להם. השאלות יבחרו מתוך מאגר של למעלה מ-300 "שאלות אמריקאיות", שיתפרסמו באתר האינטרנט של משרד הפנים הגרמני. הקהילה הטורקית זועמת על כך, שהשאלות אינן בוחנות ידע, אלא ערכים. הקהילה היהודית קובלת על כך, שהמבחן אינו כולל ולו שאלה אחת על השואה.

ובינתיים, בצרפת מתנהל דיון ער בפרשת פאיזה סילמי. ערכאת הערעורים העליונה לעניינים אדמינסטרטיביים פסקה בחודש שעבר שסילמי, המתגוררת בצרפת מזה שמונה שנים עם בן זוגה וארבעת ילדיהם (כולם אזרחים צרפתים), לא תוכל לרכוש אזרחות צרפתית, משום שהיא לבושה מכף רגל ועד ראש ופניה מכוסים בניקאב (רעלה). "אדיקותה המוסלמית המופרזת אינה הולמת את ערכי היסוד של צרפת, בהם השיוויון בין המינים", נפסק.