Laissez Passer לסה פסה: היכונו

יום שני, 31 בדצמבר 2012

היכונו

היכונו היכונו. בחודש מאי האחרון, בפעם הקודמת שבה פורסם שאזרח אריתריאה אנס ישראלית, תגובתו של שר הפנים אלי ישי היתה כליאה במעצר מינהלי במחנה כליאה אלפי מבקשי מקלט, בהם ילדים, קורבנות אונס ועינויים וקשישים לפי החוק למניעת הסתננות. כעת, בעקבות האונס המחריד באזור התחנה המרכזית, אפשר רק לנחש מה צפוי.

אלי ישי החל לפרסם דברי בלע בעמוד הפייסבוק שלו, ולגמרי לא במקרה קמפיין שנאת הזרים "הגנוז" של ש"ס צץ לו לפתע ב"ידיעות אחרונות" ובעמוד הראשי של YNET, לצד הדיווח על האונס המחליא.

בשנת 2011, כך לפי נתוני המשטרה, בוצעו בישראל 3,795 עבירות מין חמורות. אנו נהיה הראשונים לומר שכל מקרה מזעזע כזה מצדיק כותרת ראשית בכל אחד מן העיתונים ותגובה חמורה של שרים. אילו אתר YNET היה טורח לסקר מקרי אונס נוספים בכותרות ראשיות, עוד היינו חושדים בו שבאמת אכפת לו מזכויות נשים. אילו אלי ישי היה טורח לגנות מפעם לפעם מעשי אונס שביצעו ישראלים, עוד היינו מתחילים לחשוב שבאמת אכפת לו מאישה שנאנסה בברוטליות. אלא שאלי ישי מעולם לא הביע את דאגתו מעבירות מין קשות שביצעו ישראלים. כאשר רק אונס שבוצע על ידי מבקש מקלט זוכה לתהודה פוליטית ותקשורתית, מישהו עוד עלול לחשוב שלא זכויותיהן של נשים עומדות בראש מעייני הצועקים.